بنیانگذار اینترنت در ایران: اینترنت ملی یعنی فیلتر بودن بسیاری از سایت‌ها
 
(。◕ ‿◕。)♀ȵ@✌ⓘⅆ♀(◡‿◡) - ♀♥★BOy★♥♀
(。◕ ‿◕。)♀ȵ@✌ⓘⅆ♀(◡‿◡) - ♀♥★BOy★♥♀
 
 

دکتر شهشهانی رئیس دانشکده ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف که از وی به عنوان بنیانگذار اینترنت در ایران یاد می‌شود به روزنامه قدس گفت: اگر بیشتر مردم بدانند اینترنت ملی یعنی چه با آن مخالف خواهند بود. چون مدلی که مطرح است، شبیه چیزی است که در چین وجود دارد.

متأسفانه این روزها تمام الگوبرداری‌های ما از چین است، شاید در بسیاری امور تقلید خوب باشد، ولی در همه امور جواب نمی‌دهد. جریانی که واقعیت دارد و از آن به اینترنت ملی یاد می‌شود یعنی اتصال‌های داخلی خوب و گسترده‌ای داشته باشیم، ولی همه اتصال‌های خارجی‌مان از یک کانال‌های قابل کنترل عبور کند. اکنون هم شاید ۹۵ درصد اتصال ایران از طریق مخابرات انجام می‌شود، با فیبر نوری، بنابراین وقتی وارد بسیاری از سایت‌ها می‌شوید فیلتر شده است.
در واقع اینترنت ملی یعنی همین! پس چندان نمی‌تواند مورد توجه واقع شود.



Samsung Galaxy SII

کنگره جهانی موبایل را پشت سر گذاشتیم، مکانی که در آن تلفن و تبلت های بسیار جذابی معرفی شدند. برخی از تلفن های اندرویدی به پردازنده های چهار هسته ای مجهز شدند و از گوشی هایی با دوربین های بسیار قوی تا 41 مگاپیکسل پرده برداری شد. قسمت پر طرفدار این نمایشگاه، مربوط به غرفه مایکروسافت بود که از پیش نمایش ویندوز 8 رونمایی کرد. تلفن هوشمند جذاب HTC One X و گوشی فوق نازک HTC One S نیز در MWC معرفی شدند. اما کنگره جهانی موبایل تنها به ابزار های تازه اختصاص داده نمی شود. بلکه در آن به برخی تکنولوژی های قدیمی که زندگی ما را تغییر داده اند، نیز می پردازد. در همین راستا GSMA طی مراسمی که هفته گذشته برگزار کرد بهترین گوشی سال 2011 را معرفی نمود.

ادامه خبر در ادامه مطلب



 ادامه مطلب...


به نظر می‌رسد، برای این‌که کامپیوتر شخصی‌تان را به یک ماشین پرقدرت تبدیل کنید، باید پول زیادی خرج کنید. حافظه اضافی، یک کارت گرافیک جدید و یک پردازنده سریع‌تر کامپیوتر  شما را از این رو به آن رو خواهد کرد، اما همان‌طور که گفته شد، چنین کاری ارزان تمام نخواهد شد. علاوه‌بر این، باید از مهارت فنی قابل قبولی هم برخوردار باشید تا بتوانید اجزای گفته شده را به درستی در کامپیوترتان جاسازی کنید، اما خواهیم دید که برای افزایش کارایی کامپیوتر فعلی‌تان به ولخرجی‌ و خرید اجزای جدید سخت‌افزاری نیازی ندارید، چون با چند تغییر جزئی در سیستم خود می‌توانید سرعت کامپیوتر را به طرز محسوسی افزایش دهید و بدون خرج‌کردن حتی یک ریال از همین حافظه و فضای دیسک موجود استفاده بهتری ببرید.

در این نوشتار 35 راهکار جدید را برایتان آشکار خواهیم کرد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید از راهکارها و ابزارهایی که به احتمال پیش از این از وجودشان آگاه نبودید، قفل بگشایید. با این‌که اجرای ترفندهای این نوشتار، ساده است، اما بهتر است پیش از انجام هرگونه تغییر در کامپیوترتان، یک System Restore ایجاد کنید، همچنین جز در مواردی که می‌دانید چه می‌کنید تنظیم‌های سیستم‌تان را تغییر ندهید.

 

ادامه آموزشات در ادامه مطلب



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:کامپیوتر,پی سی,God mode وسندوز,کامپیوتر,ویندوز 7 ,کارت صدا , :: 13:0 :: توسط : n@v!d

به دنبال دادخواست ایرانیان به خاطر آزادی سرویس های نرم افزاری گوگل برای ایرانیان و پرسش نارنجی از اریک اشمیت عضو هیئت مدیره گوگل در کنفرانس خبری گوگل در کنگره موبایل بارسلونا، گوگل برخی از افزونه های کروم را برای ایرانیان آزاد کرد. دست به دست هم دهیم تا دیگران سرویس های گوگل را برای ایرانیان آزاد کنیم.

 

 

 

 

 

 

برای شرکت و ثبت امضاء برای این دادخواست به iPetition مراجعه کنید.

 

 

 



 

 

 

در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می‌شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید. این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می‌کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می‌کنند پیش می‌آید. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد می‌کنید،‌ به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.
بدین منظور:
تنها نیازمند یک افزونه به نام Input Language Assistant هستیم. با نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، در صورتی که زبان کیبورد بر روی فارسی (یا هر زبانی به غیر انگلیسی) قرار گرفته باشد،‌ به طور اتوماتیک زبان به انگلیسی تغییر پیدا می‌کند و اشتباهی رخ نمی‌دهد.
برای نصب این افزونه به لینک زیر بروید:
http://addons.mozilla.org/af/firefox/addon/48578
سپس با انتخاب Add to Firefox و سپس کلیک بر روی دکمه Install،‌ افزونه را نصب کنید. پس از نصب افزونه نیاز است که یک بار فایرفاکس را ببندید و آن را از نو باز کنید.
تنها دقت کنید اگر یک تب باز کنید و همان زمان زبان کیبورد را بر روی فارسی قرار دهید و در نوار آدرس تایپ کنید،‌ زبان همچنان فارسی خواهد بود. اما اگر ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید و سپس یک تب جدید باز کنید و در نوار آدرس تایپ کنید متوجه کارکرد افزونه خواهید شد.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:ترفند , نوار آدرس , فایرفاکس , FireFox , :: 17:54 :: توسط : n@v!d

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان (。◕ ‿◕。)♀N@v!d♀(◡






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 473
بازدید کل : 65188
تعداد مطالب : 203
تعداد نظرات : 157
تعداد آنلاین : 1